dijous, 22 d’octubre del 2009

Comunicat de la FETE-UGT

(...)El profesorado tiene que preparar para la vida, enseñando a aprender para
adaptarse a un mercado laboral que exige competencias nuevas. Tiene que
enseñar a convivir en una sociedad multicultural, resolviendo los conflictos de
forma pacífica. Tiene que abarcar múltiples aspectos que antes se reservaban al
ámbito domestico, la importancia de una alimentación sana, a expresar sus
afectos y relacionarse en sociedad, a desarrollar su sexualidad en libertad y a
respetar la del otro, el respeto por el medio ambiente, en suma a aprender a ser
ciudadano y ciudadana, ejerciendo plenamente la ciudadanía.
El conjunto de la sociedad demandamos de los trabajadores y las trabajadoras
de la enseñanza, que sean multidisciplinares y que, desde la formación continua,
respondan a las cambiantes necesidades que requiere el bienestar y desarrollo
de los alumnos y alumnas.
Para que el profesorado pueda realizar su trabajo es necesario que esta
confianza se corresponda con un reconocimiento a su autoridad como eje
fundamental del proceso educativo.
El reconocimiento de la autoridad al profesorado sólo se consigue dándole las
herramientas necesarias para llevar a cabo su tarea diaria y afirmando su
contribución a lograr una sociedad más justa, democrática e integradora.
Para restituir la autoridad del profesorado es necesario disminuir el número de
alumnado por clase que nos permita una atención y un cuidado más cercano
desde la atención a la diversidad; aumentar los equipos de orientadores y de
educadores sociales para favorecer la integración social de niñas y niños en
riesgo de exclusión social; garantizar una formación adecuada, tanto en la
universidad como a lo largo de toda su vida profesional, que permita capacitarles
para atender a las necesidades cambiantes de nuestros hijos e hijas, dándoles
respuestas adecuadas para afrontar los retos que una sociedad, cada vez más
compleja, les plantea y les planteará. (...
)
Comunicat de la FETE-UGT per commemorar el dia internacional del docent
M'ha semblat interessant compartir aquesta part del manifest. El que reclamen al manifest no us sona al mateix que demanen els autors del llibre Va de mestres. Per exemple quan parlen de que el mestre ha d'ensenyar per a la vida o que s'han de reduir el nombre d'alumnes per mestre...

Descripció, exercici de Comunicació oral, escrita i digital


El mestre del futbol és el mestre, fent de mestre.

A la ciutat de Mataró, al litoral barcelonès, viu en Marc, un noi de 21 anys que estudia Educació primària. En Marc és un noi gran i fort, qualitats que ha de tenir un bon davanter centre si vol triomfar en el més que difícil món del futbol. Com a bon esportista en Marc té unes cames fortes i definides, típiques de qui porta tota la vida xutant una pilota. En Marc té la pell tirant a fosca i un nas que li aporta personalitat a la seva cara. Els ulls són entre blaus i verds, degut a la meva condició de daltònic no ho poc assegurar, però el que és evident és que són uns ulls clars, que combinats amb la pell fosca li aporten un punt d’exotisme. Els cabells d’en Marc són curts, mai pentinats i mai despentinats, d’un color- em sembla- tirant al ros. I tot això va acompanyat d’una forta personalitat, que demostra tan a classe com quan juga a futbol. Aquesta personalitat el fa un noi responsable, característica típica d’un bon davanter que sempre té la responsabilitat de marcar gols. El Marc també és alegre, de moment, mai l’hem vist enfadat i té les idees molt clares. Teniu davant vostre en Marc Ariño, en definitiva, bona gent.


dimecres, 14 d’octubre del 2009

divendres, 9 d’octubre del 2009

Fotos de la ludoteca


Aquesta és la sala de joc simbòlic, on els infants fan com si fossin papes, metges, cavallers, princeses, cambrers... Hi trobem dues parts diferenciades. La zona de la dreta- on està el terra verd- és per jugar a ninots i cotxes ajupits a terra. A l'altre zona hi trobem una cuineta, un menjador, un despatx, una habitació amb nines , un castell medieval i disfresses. És un lloc ideal perquè els infants juguin amb la seva imaginació.

Fotos de la ludoteca


Aquesta és la sala de joc motriu, dedicada a que els infants esgotin la seva energia inesgotable. És la sala pensada per a córrer, saltar, jugar a pilota... Hi podem trobar una porteria, dues canastes, un futbolí, peces d'escuma, varies pilotes, cons i les piques i els lavabos.

Fotos de la ludoteca


Aquesta és la primera sala que trobem quan entrem a la ludoteca. És la sala de joc tranquil, on els infants juguen a jocs de taula, munten puzzles, pinten... Hi podem trobar jocs de fusta, una pissarra, cartes, puzzles, jocs de taula per a diferents edats, trencaclosques, jocs de construcció, estris per dibuixar...

dijous, 8 d’octubre del 2009

Ludoteques

Ja han obert les ludoteques municipals de Sants-Montjuïc a Barcelona. Des de fa dues setmanes que els infants d'aquest districte de la ciutat ja poden gaudir d'aquest servei. Aquestes ludoteques són la Ludoteca d'Olzinelles a Sants, la Ludoteca de la Casa dels Colors a la Zona Franca i la Ludoteca del Poble Sec. Aquesta última ludoteca consta de dues plantes, una per infants de 0 a 4 anys i una altra per a infants de 5 a 12 anys. Està oberta a les famílies de cinc de la tarda a vuit del vespre i per accedir-hi s'ha d'haver inscrit com a soci prèviament. I us preguntareu: "Què és una ludoteca?".
Una ludoteca és un espai on es desenvolupa un projecte educatiu basat en el joc lliure, portat a terme per un grup d'educadors especialitzats que treballen a partir d'una selecció de jocs i joguines variades i de qualitat.
I per què és tan important una ludoteca?
Perquè s'hi juga. I jugar és la principal activitat de l'infant. respon a la seva necessitats d'encuriosir-se, tocar, descobrir, fascinar-se... d'entrar en contacte amb el que l'envolta, per poder conèixer-ho i estimar-ho. Jugar és fonamental per a créixer sa i feliç. I jocs i joguines són un excel·lent mitjà per afavorir aquesta capacitat.
Pròximament penjaré unes fotografies de la Ludoteca del Poble Sec perquè la coneixeu millor.