dilluns, 28 de desembre del 2009

Argumentacó personal del debat

Aquesta és l'argumentació que vaig fer servir el dia del debat:

UNIFORME ESCOLAR

dissabte, 5 de desembre del 2009

Visita al Cibernàrium.

Dilluns, dia 16 de novembre, durant la setmana d'activitats extraordinàries, vam visitar el Cibernàrium. Un espai gratuït i municipal de divulgació i capacitació tecnològica. el seu objectiu és posar a l'abast de tothom l'accés i el coneixement de les noves tecnologies. És un centre d'alfabetització digital, on el que es pretén és el afavorir al desenvolupament personal i professional dels ciutadans i les empreses.
Al Cibernàrium s'ofereixen tres línies d'activitats:
  1. Iniciat a Internet
  2. Creix amb Internet
  3. Itineraris de formació
Estan dirigits a tots els ciutadans a partir de 16 anys. són cursos d'entre una i quatre hores de durada i tenen molta flexibilitat d'horaris. Durant l'any 2008 van tenir 60.000 participacions, d'unes 10.000 persones. I van oferir 84 cursos.
Després de l'explicació del Cibernàrium, dos catedràtics de la Facultat de Periodisme de la UAB en van fer una xerrada sobre la Web 2.0.
Després de demostrar-nos a través d'un test els nostres nuls coneixements sobre prgramari, van fer un breu repàs al tipus d'escoles que han existit al llarg de la història. ressaltant, que, fins fa pocs anys l'escola tenia el monopoli del saber. en el mateix moment que apareixen els mitjans de comunicació, o Mass Media, l'aprenentatge canvia i es torna obert.
L'educació s'ha d'anar renovant igual que es renoven les noves tecnologies.
Després van fer una comparació de la Web 1.0 amb la Web 2.0. Aquí van explicar les característiques de la 2.0 i les noves possibilitats que aporta a la societat i que pot aportar a un nou model d'educació. Gràcies a la Web 2.0, concepte de la xarxa, tenim a les nostres mans un munt de possibilitats que molts de nosltres no aprofitem per ignorància.
Per últim va tenir lloc un debat força interessant en el que va participar molt poca gent. Segurament degut al poc coneixement que alguns de nosaltres tenim sobre el tema. Cal dir que moltes de les coses que coneixia van ser gràcies a l'assignatura de Gestió de la informació i TIC.
La conferència em va semblar molt interessant. se'ns va descobrir un nou espai tecnològic, que de moment es troba a Nou Barris, però que aviat s'extendrà per tots els districtes de la ciutat.

dijous, 3 de desembre del 2009

Composició escrita

Alhora de comunicar-nos es molt important saber-ho fer bé. Una de les principals formes que tenim de comunicar-nos és a través de l'escriptura. Un mestre és un exemple per tots els infants que té al seu voltant. I com l'escriptura és un dels principals aprenentatges dels infants durant l'etapa de primària, els mestres hem de ser el principal exemple i escriure correctament. I escriure correctament vol dir no fer faltes d'ortografia i fer una bona composició escrita.

Aquí tenim un text que explica tots els passos que cal seguir per fer una bona composició escrita :

Apunts_PROCÉS_DE_COMPOSICIÓ_ESCRITA

dilluns, 30 de novembre del 2009

Treball d'història i antropologia de l'educació

Programa educatiu JClic

El programa Jclic s'utilitza per crear activitats educatives, es realitzen a través del JClic Author, que és el programa per fer les activitats, on t'ofereixen recursos perquè tot sigui més fàcil. S'hi poden crear activitats com: puzzles, exercicis de texts, mots encreuats, associacions, sopes de lletres, activitats per ordenar, per identificar,...entre d'altres. Molts educadors i altre persones són qui creen aquest tipus d'activitats educatives.

Penso que aquest pot ser un recurs molt bo per als futurs mestres. Gràcies a aquest tipus de programes podem crear activitats perquè els infants treballin amb l'ordinador. a part, són moltíssimes les activitats diferents que podem crear per als nostres alumnes.

dilluns, 23 de novembre del 2009

Competència comunicativa lingüística i audiovisual

Aquesta és una de les competències bàsiques del curriculum de primària, en quant a Competència comunicativa lingüística i audiovisual:

"Capacitat de saber comunicar oralment (conversar i escoltar) i expressar-se per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les TIC, amb gestió de la diversitat de llengües, amb l’ús adequat de diferents suports i tipus de text i amb adequació a les diferents funcions."
Una de les competències bàsiques que han de tenir tots els alumnes de primària és saber-se comunicar oralment. I en aquesta comunicació oral juga un paper molt important la utilització de les TIC. És important, que en un món com l'actual, on les noves tecnologies i les TIC tenen un paper molt important, que els infants les sapiguen utilitzar en el moment i en el context adient. Actualment les escoles estan assolint un nivell de digitalització força alt i això s'ha d'aprofitar. Els mestres han d'ajudar als infants a comunicar-se oralment, a saber explicar coses, a transmetre coneixements o idees. Gràcies a la massificació de les noves tecnologies els mestres han d'ensenyar als nens a utilitzar-les amb criteri per que el dia de demà les puguin fer servir amb total naturalitat.És important que a les escoles entrenin els infants per dominar les TIC, així el dia de demà no tindran problemes en quan a competències informàtiques.
Aquest és un exercici que hem fet a classe de TIC, que parla sobre les competències que han de tenir tan mestres com alumnes en quant a l'utilització de les eïnes digitals.
Si aneu al blog de l'assignatura podreu conèixer la resta de competències bàsiques que necessita un mestre i un alumne.